HAMPI

21 maart 2019 - Hampi, India

Mijn volgende bestemming is hampi. In goa waren zoveel mensen zo positief over hampi dat dit wel de volgende bestemming moet zijn. Het was nog even spannend toen ik om 10 uur savonds nog als enige op het station zat en de bus al een uur te laat was maar ik bleef kalm en de bus kwam! De rit was niet echt aangenaam (koud en moest 10 uur lang naar de wc) maar ik had een eigen bed dus het kan erger.

Tot op dit punt is India erg goed voor mijn gezondheid:weinig alcohol veel beweging en gezond (vaak vegetarisch) eten. Die lijn trek ik in hampi door alleen is het hier net een grote openbare coffeeshop en daar ben ik wel gevoelig voor.

Hampi is een absurd mooie plek. Tot 500 jaar geleden was dit een hoofdstad van verschillende hindoe moslim en mongoolse heersers met 500.000 inwoners en sinds 500 jaar is het verlaten! Nu wonen er vooral apen.

Het hampi leven is heel relaxt. Ik heb op dag 2 de belangrijkste tempels bezocht, maar verder zijn de dagen ongeveer gelijk. Van 6 tot 8 is het boulderen (klimmen) maar ik moet toegeven dat ik maar 2 keer gegaan ben.. Om een uur of 8  zet de wederom supergoede staf (Vicky kaykay en uttam) het ontbijt klaar (good morning Michael, big muesli curd and ginger lemon tea?) ik ben niet origineel in de ochtend. Van 10-11 doe ik morning meditation en daarna tot 3 uur lezen kaarten en schaken.  Dan pak ik mijn scooter om wat te toeren (zo mooi hier) en een frisse duik. Er zijn 3 goeie zwemplekken maar de waterval is mijn favoriet. Het is meer een stroomversnelling, we zijn een keer door het water omhoog geklommen dat was een mooi avontuur.

Na een lauwe kokosnoot weggeslurpt te hebben rij ik verder naar de monkey temple voor een zonsondergang boven op de berg. De zonsondergang is overal prachtig maar hier helemaal, mits je 'm kan zien.. 3 Indiërs kruipen zowat in me en gaan voor mijn uitzicht zitten om selfies met me te maken.

Dan is het avond. Tijd voor meer gezelligheid. Ze hebben goeie kip hier maar iedereen is veggie dus ik doe meestal mee. Schaken gaat lekker ik sta 9-1-2 en de potten zijn van hoog niveau. Na drie vriendengroepen te hebben versleten is het ook wel weer mooi geweest. Met de eerste (Phil, bikers) onthou ik vooral dat ik op een vol terras met een rauwe stem blues heb gezongen terwijl zij gitaar en mondharmonica speelden, met de tweede was het vooral klimmen en met de derde vooral kaarten en Schaken. De laatste groep vroeg me ook een soort van mee terug naar goa maar ik trek toch mijn eigen plan. 21maart is holi festival en dat wil ik wel meemaken in Delhi. Dus ik pak de 40 uur trein naar Delhi!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mea:
    21 maart 2019
    Wat een leuke blog! Leuk om te lezen wat je allemaal doet en wat je bezighoudt! Delhi klinkt goed, ben nu al benieuwd naar de verhalen straks!
  2. Jakko:
    Goed bezig chielte !
  3. Willeke:
    21 maart 2019
    Wat een leuk verhaal Michiel. Je ziet gewoon voor je wat er gebeurd. Leuk ook al die verschillende contacten! Geniet ervan en ben benieuwd naar je volgende verhalen. XXX
  4. Nynke:
    21 maart 2019
    Wat weer een gaaf verhaal Chieltie, ik droom helemaal met je mee, je schrijft heel leuk! Enjoy!
  5. Jur en Janneke Tiesnitsch:
    5 april 2019
    Wat leuk om te lezen, fijn dat je het naar je zin hebt! Groeten van ons beiden.